Zoomer Nijp Taxatieburo – CASE

Omdat het bij taxeren juist gaat om het gebruik en de context: "Alles heeft waarde, dat waarderen wij."

Zoomer Nijp Taxatieburo – CASE


 

Opdracht:
Edwin Zoomer en René Nijp bundelden hun krachten in het onafhankelijke taxatieburo Zoomer Nijp. Aan ons de taak om een indentiteit voor het nieuwe bedrijf te ontwikkelen en het liefst zo snel mogelijk…

Uitwerking:
Communicatieplan 
Na een ‘brainstorm date’ en een grondige analyse van product, doelgroep en concurrenten hebben wij een communicatieplan geschreven. Het plan bevatte een onderscheidende positionering, die al snel resulteerde in een heldere boodschap.
De boodschap is dat taxeren geen simpele rekensom is van stenen tellen maar juist het gebruik en de gebruikers geven het vastgoed waarde: “Alles heeft waarde, dat waarderen wij.”

Van Boodschap naar Beeld
De volgende stap was om het taxatieburo een gezicht te geven middels een huisstijl en communicatiebeelden.
Het chique logo in duo-tone blauw staat symbool voor de hechte samenwerking tussen de twee partners. Dit “samen”gevoel hebben we ook in het visitekaartje doorgevoerd door slechts één kaartje te ontwikkelen met de beide partners erop. Niet alleen praktisch in een tweemanszaak, maar ook kostenefficiënt.
De in het oogspringende communicatiebeelden verbeelden dat juist de mensen en het gebruik waarde geven aan het vastgoed. De mensen staan centraal afgebeeld in kleur en het vastgoed met een zwarte lijntekening. Het is een prachtige serie van vijf beelden: werken, wonen, horeca, sport en zorg. En om het taxatieburo te introduceren in de media hebben we in die lijn ook een beeld gemaakt van Edwin en René met een lijntekening van hun geliefde Dordrecht.

Communicatiemiddelen
Het belangrijkste communicatiemiddel is een eenvoudige website met een duidelijke call to action: vraag vrijblijvend een offerte aan. Natuurlijk hebben we de site SEO proof gemaakt, zodat hij ook goed gevonden wordt.
Om het nieuwe bedrijf te lanceren hebben we naast een persbericht, advertenties geplaatst in regionale glossy magazines en een flyer gemaakt die bij partner bedrijven verspreid wordt.

Resultaat:
Binnen een maand had het nieuwe taxatieburo een gezicht, op papier en online!

Externe link