Opdracht:
In 2008 richtte Eric Blaauw Findigo Financieel Advies op, omdat hij vond dat het persoonlijker en beter kon dan bij de grote ketens. Dat was een goede stap, want in oktober bestaan ze 10 jaar. Aan ons de taak om ze klaar te maken voor de volgende 10 jaar: FINDIGO 2.0.
Uitwerking:
Boodschap
Na een grondige analyse van de markt, de customer journey en brainstormsessies met Eric en met het team kwamen tot een scherpe positionering. Onafhankelijke en deskundige financieel adviseurs, die oog en tijd hebben voor jou! Deze positionering hebben we vertaald naar een compacte boodschap: Persoonlijk financieel advies, vertrouwd dichtbij!
Van Boodschap naar Beeld
De volgende stap was de ontwikkeling van logo, huisstijl en communicatie concept met als randvoorwaarden:
* blauw moest opvallend aanwezig zijn.
* de twee productgroepen, hypotheken en verzekeringen, moesten goed naar voren komen.
Communicatieconcept & fotografie
Om het verhaal persoonlijk en krachtig te maken werken we met foto’s van het team en van klanten met pakkende quotes. En om het een eigen en modern beeld te laten zijn hebben we zwart-wit foto’s met veel contrast gemaakt met een blauwe filter. Trots op de foto’s en het communicatieconcept dat we hebben ontwikkeld.
Middelen
Allereerst hebben we het pand in een nieuw jasje gestoken: raamstickers, vlaggen, groot scherm, straatbord en zelfs de deurmat. Daarna het online visitekaartje: een hele nieuwe website. Een folder voor bij de makelaars en andere contacten, presentatiemap voor de klanten en advertenties in de Dordtse glossies.
Resultaat:
Findigo Advies is future proof en klaar voor het 10 jarig jubileum in oktober. Het nieuwe gezicht staat en de jubileumactiviteiten zijn in de maak!