Opdracht:
Rob Aarse, eigenaar van een herenmodezaak in Dordrecht, wilde dit voorjaar fris beginnen met een nieuwe collectie stijlvolle basics van Scandinavische en Nederlandse merken. En daar hoorde ook een nieuwe naam en huisstijl bij. Aan ons de taak om een indentiteit voor de herenmodezaak in stijlvolle basics te ontwikkelen.
Uitwerking:
Briefing
Na een ‘brainstorm date’ en een grondige analyse van de merken uit de collectie, doelgroep en concurrentie hebben wij een designbriefing geschreven. De briefing bevatte een pakkende naam en een duidelijke designrichting: “eigen, stijlvol, basic, minimalistisch”.
Van Boodschap naar Beeld
De kleur was al snel duidelijk, stoer “mannelijk” zwart met witte letters. Voor het beeld hebben we naar verschillende vormen gekeken wordt het rond of vierkant?
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een krachtig logo met een open karakter en strakke lijnen en letters. Mooi door zijn eenvoud en eigen door de vele mogelijkheden om het design door te vertalen naar de diverse middelen als signing winkel en kadobon.
Gaaf is ook het “digitale” briefpapier en heel stoer zijn de visitekaartjes met zwarte zijkanten. De huisstijl is compleet met een nette mailhandtekening met linkjes naar de online media.
Communicatiemiddelen
De basis huisstijl materialen: digitaal brief- en factuurpapier, visitekaartjes, kadobon in mooie zwarte envelop en mailhandtekening.
Shopdressing: bestickering winkelpui, vlag en POS materiaal.
Social media uitingen in lijn met logo: NEW ARRIVALS, HELLO SPRING, SALE, KOOPZONDAG…
Resultaat:
Een krachtige eigen look, die je eenvoudig kunt doortrekken naar de diverse middelen van winkel signing tot kadobon tot social media boodschappen!