Opdracht:
Marjon van Halem, telg uit de bekende Dordtse kappersfamilie Van Halem, besloot als ZZP’er een nieuwe start te maken. Ze vond een prachtig historisch pand aan de Voorstraat vlakbij de Grote Kerk. De naam had Marjon zelf al verzonnen, trots op haar roots: van Halem. Aan ons de taak om haar nieuwe bedrijf een gezicht te geven.
Uitwerking:
Briefing
Marjon wist al goed wat ze wilde dus na een ‘brainstorm date’ hadden we meteen een scherpe designbriefing. Het logo moest een eigen identiteit geven, de stijl stoer met een industriële touch en bestaan uit 3 elementen:
- van Halem – achternaam van Marjon
- trademark symbool met m – van Marjon
- haarstudio – ipv kapsalon
Van Boodschap naar Beeld
Na een voorproefje van het nieuwe interieur waren de kleuren meteen duidelijk: zwart-wit. Echter om de identiteit scherp te krijgen hebben we 3 uiteenlopende richtingen gepresenteerd:
En hoe leuk in één keer raak. Marjon was meteen razend enthousiast over voorstel nummer 3. Een richting die ze eigenlijk niet voor ogen had, meer richting 1. Alles viel op z’n plaats, een authentieke schreefletter die heel goed past bij het historische pand en waarin haar voornaam heel subtiel is verwerkt in de letter H. Deze richting hebben we gefinetuned en uitgewerkt naar de diverse middelen.
Communicatiemiddelen
De basis huisstijl materialen: digitaal brief- en factuurpapier, visitekaartjes, afsprakenkaartjes en mailhandtekening.
Shopdressing: bestickering winkelpui.
Resultaat:
Een nieuwe look die helemaal past bij de haarstudio van Marjon en bij het monumentale pand in de prachtige historische binnenstad. Dordrecht heeft er een nieuwe parel bij!