Zoomer Wantijrun – CASE

Zoomer Makelaardij heeft als filosofie “De beste start en finish in mooi wonen”. Een eigen hardloopevent past perfect bij dit sportieve team!

Zoomer Wantijrun – CASE


 

Opdracht: 
Het sportieve team van Zoomer Makelaardij heeft als filosofie “De beste start èn finish in mooi wonen”. Het idee ontstond voor een professionele run op 21 juni, het begin van de zomer.
Aan ons de taak om de run samen met eigenaar Edwin Zoomer te organiseren met als doel 300 lopers aan de start te laten verschijnen.

Uitwerking:
Huisstijl
De naam voor de run was snel gekozen Zoomer Wantijrun. Edwin regelde de juiste partners en wij de communicatie. Te beginnen met de huisstijl, een sportief logo en een mooie zomeravond visual.

Website
Om het event op de kaart te zetten en de inschrijvingen en alle informatie te organiseren ontwikkelende we een heldere website “met zomerse vogelgeluiden”.

Communicatie
Zodra de site live was begon de uitdaging om zoveel mogelijk tam tam de maken om je in te schrijven. Alle media werden ingezet: posters bij sportclubs en veel bezochte gelegenheden, visitekaartjes, flyers bij andere hardloopevents, advertenties en PR in de lokale media, stoepbord, direct mailing via partners en natuurlijk actieve ondersteuning via social media met leuke winacties en interessante content.

Organisatie 
Naast het werven van inschrijvingen behoorden ook het ontwerp van de startnummers, aankleding start/finish en de organisatie samen met Edwin tot deze mooie uitdaging.

Fotografie
Tot slot hebben we het event natuurlijk ook in beeld gebracht middels een sfeerreportage op 21 juni.

Resultaat:
Niet 300 maar bijna 700 lopers gingen op een hele warme zomeravond van start vanaf de atletiekbaan bij Fortius. Heel veel aandacht in de pers, op social en veel blije lopers na afloop! We kijken terug op een mooi nieuw Dordts hardloopevenement dat een blijvertje is op de Dordtse hardloopkalender. Op 4 juli 2018 staat de tweede editie op het programma!

Video verslag Dordt Centraal:

Externe link