Van Spronsen Makelaars – case

Van Spronsen Makelaars – case


 

Opdracht:
Van Spronsen Makelaars was toe aan een verdere professionalisering van hun huisstijl. Hun oorspronkelijke vraag was “Kunnen jullie voor het hogere segment een huisstijl ontwikkelen?”.

Uitwerking:
Na een goed kennismakingsgesprek en brainstorm over de oorspronkelijke opdracht hebben we voorgesteld om in plaats van twee huisstijlen voor twee segmenten één nieuwe huisstijl te ontwikkelen waar alle klanten van Van Spronsen Makelaars zich mee kunnen identificeren. Het differentiëren naar de twee segmenten hebben we gevonden in de uitvoering van de middelen en gerichte promoties.
Het sprankelende team van Van Spronsen Makelaars wil voor iedere klant het verschil maken en het huis of de koper vinden die ze laat sprankelen! Deze heldere boodschap verdient een helder beeld!

Resultaat:
Van boodschap naar beeld

Logo en huisstijl
Het logo van Van Spronsen Makelaars is uniek en met de boodschap van sprankelen was voor ons 1 en 1 twee. We hebben het bestaande logo een gouden touch gegeven en in combinatie met de nieuwe donkere blauwe kleur past het nieuwe jasje dit logo heel goed: herkenbaar, solide en stijlvol! Als extra huisstijl element hebben we een sprankelend huis geschetst, want hier draait het immers om in de makelaardij. Met het mooie nieuwe logo en de bijpassende huisstijl is het vertellen van de boodschap van Van Spronsen Makelaars een helder verhaal, zo kunnen ze optimaal bouwen aan hun naamsbekendheid (zonder dubbele uitingen en hierdoor ook lagere kosten). Van Spronsen Makelaars maakt het verschil!

Communicatiemiddelen
Naast een nieuw logo en een nieuwe huisstijl hebben we ook diverse middelen mogen ontwikkelen: van visitekaartjes, mappen, een chique bewaarbox, makelaarsborden, een corporate brochure, een advertentie-format, een etalagepresentatie van de woningen tot een kerstkaart.
En in samenwerking met Yisual hebben we een digitaal format ontwikkeld (in woonmagazine stijl) om een huis wat in de verkoop komt te presenteren en om een verkoopadvies voor een huis te maken. Echt heel tof en onderscheidend: een woonmagazine van je eigen huis, wat wil je nog meer als verkoper!

Fotografie
Om het geheel af te maken hebben we diverse nieuwe foto’s gemaakt. Immers het team van Van Spronsen Makelaars is waar het om draait bij persoonlijke diensten als makelaardij. Van creatieve foto’s tot zakelijke portretten, dit team staat er weer heel goed op!